Branding in Amsterdam

Als je producten, organisaties of diensten zoveel mogelijk van elkaar wil onderscheiden, is Branding daar een perfect middel voor. Binnen de marketing is branding een instrument en zijn er een heleboel vormen van branding. Branding in Amsterdam is er ook te vinden, en natuurlijk ook gewoon door heel Nederland. Dat kunnen vormen van Producten of diensten zijn. Als je het doel hebt om de bekendheid van je bedrijfsnaam, merknaam of logo te vergroten, kan je gebruik maken van branding. Het is niet helemaal bedoeld om het publiek aan te zetten tot actie, maar voor het opbouwen van brand Value en ook nog andere marketingactiviteiten te ondersteunen. Als je het hebt over branding kan je zeggen dat je bouwt aan je merk. Branding in Amsterdam kan je helpen voor jou perfecte vooruitgang met branding.

BrandingWat zijn de voordelen van branding voor consumenten?

Er zijn een heel aantal voordelen van branding voor consumenten. Ten eerste is de herkenbaarheid heel belangrijk, en ook dat je snel de weg vindt door een grote aantal hoeveelheid. Ook wil je natuurlijk zeker zijn van een goede of bepaalde kwaliteit en is daardoor de garantie een voordeel. Ook wil je altijd de risico’s beperken en heb je zo ook het beste uit de categorie. Het versterken van het imago van de mensen door personificatie is ook een goed voordeel. Het design van de communicatie en het sociaal gedrag van een bepaald merk zijn belangrijke voordelen.

Wat zijn de voordelen van branding voor merkeigenaren?

Er is meer stabiliteit in een hogere afzet en omzet. Ook is er een bron van een hoger competitief vermogen. De vorm van brand-extension in leverage en de prijs-premie zijn ook een van de goede voordelen. Als je het hebt over de prijs-premie kan je zeggen dat mensen meer betalen voor een merk dan voor een product. Wettelijk kunnen de merken veel beter worden beschermd.

De merkgevoeligheid van branding

Het lijkt misschien wel heel verleidelijk maar een merkstrategie is niet voor elke dienst of elk product de weg. Daarbij gaat het meer om de mate van merkgevoeligheid van een dienst of product. Daardoor wordt in hoge mate bepaald of branding eigenlijk zinvol is. Uit een onderzoek blijkt ook dat afnemers zich bij bepaalde diensten of producten veel meer laten beïnvloeden door een merknaam dan door iets anders. Merkgevoeligheid hangt daarin samen met twee factoren:

Of de dienst wel aan hun verwachtingen zal voldoen schatten de afnemers van tevoren in voordat ze hun aankoop ook doen.

De mate waarin afnemers hun identiteit kunnen ontlenen aan zekere merken.

 

No Comments

Post a Comment